Saturday, April 13, 2019

Cara Untuk Menurunkan Suhu Badan Anak Jika Alami Demam Panas


Demam biasanya satu tanda bahawa sesuatu yang luarbiasa sedang berlaku di dalam badan anda. Secara amnya, demam tidaklah begitu membahayakan melainkan apabila suhu badan mencecah 103 Farenheit (i.e. 39.4 darjah Celcius) atau lebih tinggi.


Walau bagaimanapun untuk anak kita yang masih kecil atau bayi, suhu badan yang sedikit tinggu mungkin menunjukkan jangkitan yang serius. Tetapi tahap demam tidak semestinya menunjukkan betapa seriusnya keadaan secara umum.

Apabila anak kita mengalami demam panas, kita sebagai ibu bapa harus mengetahui serba sedikit pengetahuan bagaimana kita dapat membantu untuk menurunkan suhu badan anak kita jika mengalami demam panas sebelum kita membawanya ke klinik atau hospital yang berdekatan. Ada video yang dikongsikan di bawah ini untuk panduan kita bersama.



Tindakan awal ibu bapa dapat mengelakkan perkara yang lebih teruk berlaku. Sawan terutamanya dapat kita elakkan jika semua langkah awal telah di ambil. Jangan jadi seperti perumpamaan melayu, nasi sudah menjadi bubur. Namun begitu, semua tindakan susulan kita harus diiringi dengan doa agar lebih diberkati dan semoga urusan kita dipermudahkan. Semua ibu bapa ingin melihat anak-anak mereka sihat dan gembira. Sama-sama kita mendoakan kesejahteraan mereka sentiasa.

No comments:

Post a Comment